یوگا روز عروسی: ۵ حرکت آرامش‌بخش برای عروس‌ها

این‌که یک دختر در روز عروسیش وحشت‌زده باشد طببیعی است. حتی زمانی‌که همه‌چیز آماده و محیا است، اما باز هم فرد استرس دارد و فراموش می‌کند مهم‌ترین نکته‌ برای خوب پیش رفتن مراسم، کاهش استرس و مراقبت از سلامتی خود است. به جای استفاده از قرص‌های ضد استرس و بسیاری از مواد مضر دیگر فقط کافیست تعدادی از حرکات یوگا را برای تنفس بهتر و نابودی استرس انجام دهید.

در این مطلب ما تعدادی از حرکت‌های یوگا را برای عروس‌ها آموزش می‌دهیم تا روز عروسی خوبی را پشت سر بگذارید. فقط تنفس عمیق ما بین حرکات را فراموش نکنید.

۵ حرکت آرامش‌بخش یوگا روز عروسی

۱) حرکت کودک با دسترسی به طرفین

مانند کودکان بر روی دو ساق پای خود بنشینید، انگشتان‌ پای شما همدیگر را لمس کنند و در عین حال زانوهای خود را از هم دور کنید و سپس دست‌های خود را به سمت جلو بکشید. در همین حالت پنج تنفس عمیق بکشید. سپس انگشتان دست خود را به سمت راست ببرید و در این حالت تعدادی نفس بکشید. همین حرکت را به سمت چپ هم تکرار کنید.

یوگا ۱ یوگا۳ یوگا۲

۲) حرکت گاو/گربه

حرکت گاو،گربه یک حرکت فوق‌العاده برای کشش و انعطاف‌پذیری ستون فقرات است. با یک حالت خنثی برای ستون فقرات شروع کنید. ابتدا زانوهای خود را زیر باسن و دست‌های خود را زیر شانه‌های خود نگه دارید و به سمت بالا نگاه کنید. نفس عمیق را فراموش نکنید. پس از چند نفس عمیق ستون فقرات خود را قوس دهید و به زیر ناف خود نگاه کنید. برای پنج دور این تنفس‌ها و حرکت را تکرار کنید.

یوگا۴ یوگا ۵

۳) حرکت کبوتر

ابتدا در حالت سگ سرپایین قرار بگیرید. در حالی‌که پای راست‌تان موازی با زمین قرار گرفته است، آرام آرام پای چپ خود را پایین بیاورید و از زانو به سمت راست خم کنید. با دست راست خود مچ پای چپ‌تان را بگیرید. سپس به حالت صاف ایستاده و چند نفس عمیق بکشید. برای این‌که کشش عمیق‌تری را احساس کنید دست‌های‌تان را به جلو دراز کرده و بدن‌تان را به سمت جلو بکشید.

یوگا روز عروسی
یوگا روز عروسی
یوگا روز عروسی
یوگا روز عروسی
یوگا روز عروسی
یوگا روز عروسی

۴) دست‌ها به بالا و طرفین

روی دو پای خود بایستید، انگشتان شست خود را به هم گره بزنید و دست‌های خود را به بالا دراز کنید. به سمت آسمان نگاه کنید، در همین حین تنفس‌ عمیق را فراموش نکنید. سپس دست‎‌های خود را به سمت راست برده و چند نفس عمیق بکشید. همین حرکت را در سمت چپ نیز تکرار کنید.

یوگا روز عروسی
یوگا روز عروسی
یوگا روز عروسی
یوگا روز عروسی
یوگا روز عروسی
یوگا روز عروسی

۵) حمله صلیبی

به حالت سگ سرپایین بایستید، یک گام به جلو بردارید و زانوهای خود را به هم بچسبانید. اطمینان حاصل کنید که زانوی شما جلوتر از مچ پای شما قرار گرفته است. چند نفس عمیق بکشید، سپس سر خود را بلند کنید. پای چپ خود را در همان حالت نگه دارید، پای راست خود را جلو بیاورید و دستان خود را بالا برده، چند نفس عمیق بکشید. در همان حالت بایستید و سعی کنید آرنج دست چپ خود را با دست راست بگیرید. چند نفس عمیق بکشید و سپس با دست چپ خود آرنج دست راست‌تان را بگیرید.

یوگا 12 یوگا 13 یوگا 14

برای آخرین حرکت و آرامش بیشتر، چهار زانو بنشینید، دست‌های خود را روی دو زانوی خود بگذارید. تمرکز کنید و چند نفس عمیق بکشید.

یوگا روز عروسی: ۵ حرکت آرامش‌بخش برای عروس‌ها
یوگا روز عروسی

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *