۲۵ راه برای اینکه شاد زندگی کنیم

پایه تشکیل اکثر روابط امروزی این است که افرادی که خودشان کامل نیستند، به‌دنبال کسی هستند تا به‌عنوان مکمل درکنارشان باشد و بتوانند زندگی شادی را داشته‌ باشند. اما پس‌ از گذشت چندسال و یا چندماه، به‌این نتیجه می‌رسند که هم‌چنان به‌تکامل نرسیده‌اند و به سرزنش طرف مقابل‌شان می‌پردازند. این مشکلی‌ است که امروزه اغلب زوج‌های جوان با آن روبه‌رو هستند و می‌توان گفت پایه بسیاری‌از اختلافات است.

اما اگر بتوانیم گستره نگرش‌مان را عوض کنیم و تنها به‌دنبال کسی باشیم که قرار است با شادی درکنارش زندگی کنیم، بسیاری از مشکلات ناخودآگاه حل‌خواهند شد. شادی مسئله‌ای نیست که یک‌طرفه باشد و باید هر دو نفر برای به‌دست آوردن آن تلاش‌کنند و برای آن برنامه داشته‌ باشند.

در یک تحقیقی که اخیرا انجام شده، خانواده‌هایی که زندگی سالم و پرجنب‌وجوش و شادی داشتندُ مورد بررسی قرارگرفتند. در نهایت نتایجی که به‌دست آمد بسیار جالب بود و راه‌هایی را که زوجین به‌وسیله آن می‌توانند درکنار یکدیگر به‌شادی زندگی‌کنند مطرح شدند.

دراینجا می‌توانید ۲۵ راهی را که می‌توانید به‌وسیله آن شادی را به زندگی و روابط خودتان بیاوریدُ  آورده‌ایم و امیدواریم که تاثیرات مثبتش را در زندگی خودتان مشاهده‌کنید.

شرایط و آمادگی جسمی

افرادی که فعالیت های ورزشی دارند و تمرینات منظمی را انجام می‌دهند، به‌مراتب استرس، افسردگی و اضطراب کمتری دارند. علاوه‌براین وعده‌های غذایی سالم و خواب کافی نیز در ایجاد شادی در زندگی تاثیرات فراوانی دارد. برای ایجاد نشاط و سلامت، راه‌های زیر را امتحان‌کنید

۱.پیاده‌روی روزانه به‌مدت ۲۰ دقیقه

۲.حضور درکلاس‌های ورزشی ویا رقص

۳.اختصاص یک ساعت زمان برای صرف نهار

۴.نوشیدن مستمر روزانه آب و اضافه‌کردن لیمو برای دفع سموم

۵.استحمام و نوشیدن یک فنجان چای گیاهی قبل‌ا‌ز خواب

شرایط و آمادگی روحی

همه ما به‌ دنیا آمده ایم تا سخاوتمندانه عشق بورزیم، محبت‌کنیم و بدون انتظار و چشم‌داشت مورد عشق و محبت قرار بگیریم. اما برای کسب این مهم، باید آمادگی روحی نیز داشته‌ باشیم. اما رمز و راز این آمادگی در چیست؟

۶.آلبوم دلخواه موسیقی‌تان را پلی‌کنید. چشمانتان را ببندید و تمام تمرکز‌تان را به آرامش معطوف‌ کنید.

۷.کسی را که دوست‌دارید عاشقانه در بغل بگیرید.

۸.فضای شادی پیدا‌کنید و درآن‌جا اوقات خوشی را سپری کنید.

۹.درطول روز ۵ دقیقه را به رازونیاز به معبود اختصاص دهید.

۱۰.به مطالعه مجلات و تماشای تصاویر آن‌ها بپردازید.

شرایط و آمادگی ذهنی

ذهن شما تا سال‌های پایانی عمر توانایی یادگیری دارد. اما برای تقویت ذهن و آمادگی چه روشی را باید در پیش بگیریم؟

۱۱.در کلاس‌ها و جلسات کتاب‌خوانی شرکت‌ کنید.

۱۲.خودتان را به چالش یادگیری مهارتی دعوت‌ کنید. این مهارت می‌تواند نویسندگی، نقاشی و یا انجام صنعتی باشد.

۱۳.موادغذایی مغذی و مفید بخورید.

۱۴.ادامه تحصیل دهید.

۱۵.از موزه‌ها و جاهای دیدنی بازدید کنید.

روابط اجتماعی

افراد شاد، به‌دنبال دوستی و محبت درمیان افراد مختلف هستند و شادی را در آنان می‌جویند. برای رسیدن به این مهم، کارهای زیر را انجام دهید.

۱۶.به‌ یک دوست قدیمی زنگ بزنید.

۱۷.کادویی را به یکی‌از افراد مهم زندگی‌تان هدیه دهید.

۱۸.به یک مشاور مراجعه و راهنمایی بگیرید.

۱۹.با دوستان‌تان هفته‌ای یک‌بار دیدار کنید. این دیدار می‌تواند در یک کافی‌شاپ و یا پارک نیز باشد.

۲۰.با پدر و مادر خود صحبت کنید.

زندگی شخصی

افراد مختلف استعدادهای گوناگونی دارند که باید به‌دنبال کشف آن‌ها باشند. چرا که ممکن است این استعداد، در گوشه‌ای از این کره‌ خاکی به‌درد بخورد.

۲۱. یک فعالیت خلاقانه داشته‌ باشید. این فعالیت می‌تواند نوشتن یک شعر، کشاورزی و یا آشپزی باشد.

۲۲.شغل مناسبی متناسب با علاقه خودتان پیدا کنید. شاید این شغل درآمد آن‌چنانی نداشته‌باشد، اما احساس لذت در کار بهترین گزینه برای ایجاد نشاط و شادابی است.

۲۳.به‌دنبال تغییری بزرگ در زندگی‌تان باشید.

۲۴.حتی اگر شغل‌تان را دوست‌ ندارید، سعی کنید آن‌را به بهترین نحو انجام‌ دهید.

۲۵.به‌کسی که نیازمند است کمک‌ کنید. لزومی‌ندارد این کمک حتما مادی باشد.

برای مشاهده سایر مطالب مرتبط و مفید کانال تلگرام روسیلی را دنبال کنید.

1 دیدگاه در “۲۵ راه برای اینکه شاد زندگی کنیم

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *